A Sur-Ron Ultra Bee hosszú ideje az elektromos terepmotorok piacának egyik kiemelkedő szereplője. A 2025-ös modell jelentős fejlesztésekkel érkezik: nagyobb teljesítményű elektromos hajtáslánc, megnövelt kapacitású és hatékonyabb akkumulátor, valamint finomhangolt, állítható felfüggesztés garantálja a még jobb terepképességeket. Az újítások nemcsak nagyobb erőt és gyorsabb reakciót biztosítanak, hanem szélesebb körű felhasználási lehetőségeket is kínálnak. Akár extrém terepen, szűk, technikás ösvényeken, akár enduró versenyeken is helytáll – az Ultra Bee kompromisszumok nélkül nyújt megbízhatóságot és teljesítményt.
A 2025-ös Ultra Bee egyik legfontosabb fejlesztése a 21 kW-os csúcsteljesítmény, amely az új Turbo Mód bekapcsolásával érhető el, biztosítva a maximális gyorsulást és erőt nehéz terepviszonyok között is. A motor alapvetően az előző évi modell konstrukciójára épül, azonban a vezérlőegységet jelentősen továbbfejlesztették, illetve az akkumulátor kapacitása is nagyobb lett, ami jobb hatótávot és stabilabb teljesítményt eredményez. Az Ultra Bee összteljesítménye e fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen megnőtt. A 511 Nm-es nyomaték és a 95 km/h-s végsebesség révén a motor kiválóan alkalmas extrém terepek, meredek emelkedők és technikás szakaszok leküzdésére, mindez pedig a motoros számára kompromisszummentes élményt nyújt.
Az új 74V 60Ah lítium-ion akkumulátor komoly előrelépés a korábbi 55Ah-s változathoz képest. Nagyobb nyomatékot és sebességet biztosít, de a hatótávolságot is növeli. Az akkumulátor gyorsabban tölthető: 20%-ról 80%-ra mindössze 2,5 óra alatt, ami praktikusabbá teszi a mindennapi használatot.
A motor továbbra is a jól bevált Hairpin típus, amely már a 2024-es modellen is bizonyította hatékonyságát és teljesítményét. Ugyanakkor a 2025-ös változat jelentős előrelépést hoz, köszönhetően az új, továbbfejlesztett vezérlőegységnek. Az új vezérlőegység nemcsak precízebb szabályozást tesz lehetővé, hanem javítja a motor általános hatékonyságát is, ezáltal optimalizálva az energiafelhasználást. Az eredmény: gyorsabb reakciók, simább gázadás és nagyobb megbízhatóság még intenzív igénybevétel mellett is.
Az átdolgozott rendszer egyik kulcsfontosságú eleme a továbbfejlesztett hűtési megoldás, amely jelentősen hozzájárul a motor hosszabb távú stabil teljesítményéhez. Az új hűtőrendszer hatékonyabban vezeti el a hőt a motor kritikus alkatrészeiről, ezáltal csökkenti a túlmelegedés kockázatát még nagy terhelés esetén is. Ez különösen fontos hosszabb, nagy igénybevétellel járó használat során, például meredek emelkedőkön vagy technikás terepeken történő motorozásnál, ahol a folyamatos erőátvitel létfontosságú.
A fejlesztéseknek köszönhetően a motor jobban bírja a tartós terhelést, így kevésbé hajlamos a teljesítménycsökkenésre hosszú menetek alkalmával. Az új hűtési rendszer nemcsak a motor belső alkatrészeinek élettartamát növeli, hanem azt is lehetővé teszi, hogy a motoros a maximális teljesítményt hosszabb időn át kihasználhassa. Ez a kombináció – a továbbfejlesztett vezérlőegység és az optimalizált hűtés – egyértelműen előnyösebbé teszi a 2025-ös modellt a korábbi változatokhoz képest.
A 2025-ös Ultra Bee felfüggesztése teljes körű átalakításon esett át, hogy még nagyobb stabilitást és ütésállóságot biztosítson a motorosok számára. A korábbi modellekhez képest jelentősen merevebb első villa és az új, finomhangolt hidraulikus csillapító rendszer nemcsak a nagyobb ütésekkel birkózik meg hatékonyabban, hanem hozzájárul a motor jobb irányíthatóságához is a nehéz terepen. Az új rendszer 30%-kal nagyobb ütéselnyelési kapacitást kínál, amely kimondottan előnyös extrém terepkörülmények között, például sziklás vagy gyökeres szakaszokon. E fejlesztés révén a motor képes kiegyensúlyozottabb, simább futást biztosítani nagy sebesség mellett is, miközben a motorosnak kevesebb energiát kell a jármű feletti kontrollra fordítania.
A terepmotorozás során gyakran előfordulnak technikás helyzetek, ahol a precíz irányítás kulcsfontosságú. Ehhez nyújt hatékony segítséget az új Crawling funkció, amely három különböző szinten állítható. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a motoros a legjobban illeszkedő beállítást válassza a terepviszonyokhoz, legyen szó lassú, kontrollált haladásról sziklás emelkedőkön vagy fokozott tapadást igénylő meredek részeken. Az állíthatóság révén ez a funkció jelentősen javítja a motor kezelhetőségét és sokoldalúságát, különösen olyan helyzetekben, ahol az apró manőverek és a precíz gázadás döntő fontosságú. A Crawling funkció kimondottan hasznos lehet endurózás közben, ahol a változatos terepviszonyok miatt gyakran van szükség a finomhangolható haladási sebességre.
Az Ultra Bee felhasználóbarát kialakításának részeként a kezelőszervek is frissítésen estek át. Az új, ergonomikus kialakítású kormánygombbal a turbo mód egyetlen mozdulattal aktiválható, amely azonnal biztosítja a motor maximális teljesítményét. Ez különösen fontos olyan helyzetekben, amikor hirtelen extra erőre van szükség, például egy hirtelen megjelenő akadály leküzdéséhez vagy egy gyors szakaszon való áthaladáshoz. Az egyszerű, intuitív kezelhetőség révén a motoros folyamatosan kézben tarthatja a járművet, anélkül hogy bonyolult beállításokra kellene figyelnie. Mindezek az újítások együttesen teszik a 2025-ös Ultra Bee modellt még megbízhatóbbá és élvezetesebbé minden motoros számára, aki nem elégszik meg az átlagos teljesítménnyel.
A 2025-ös Ultra Bee két új színváltozatban érhető el: Sivatagi barna (Desert brown) és Karbon fekete (Carbon black). Ezek az új színopciók letisztult, modern megjelenést kölcsönöznek a motornak, amely harmonizál a technikai fejlesztésekkel.
A 2025-ös Ultra Bee motorja lényegében megegyezik a 2024-es modellben bemutatott egységgel. Ugyanakkor a tapasztalatok alapján megfigyelhető, hogy a 2024-es modell teljesítményét gyárilag korlátozták, ami visszafogottabb gyorsulást és kisebb hatótávot eredményezett. Később derült ki, hogy a Sur-Ron ezzel a lépéssel a később piacra dobott versenykészlet számára kívánt teret biztosítani. Ez a kiegészítő csomag kompatibilis a 2024-es Ultra Bee-vel, lehetővé téve a motorosok számára, hogy utólag növeljék a teljesítményt és finomhangolják a motor karakterisztikáját.
Az akkumulátor terén az új modell esetében tapasztalható az első igazán érezhető előrelépés. Míg a 2023-as és 2024-es Ultra Bee modellekben a 55Ah kapacitású akkumulátor teljesítménye 12,5 kW-ra volt korlátozva, a 2025-ös változatban ez a korlátozás megszűnt, továbbá az akkumulátor kapacitása 60Ah-ra nőtt. Ez a két fejlesztés együttesen komoly előnyt jelent: nagyobb csúcsteljesítmény és hosszabb hatótáv válik elérhetővé, különösen nehéz terepen történő motorozáskor.
Azok számára, akik még tovább szeretnék fokozni a teljesítményt, érdekes lehetőség lehet egy TORP TC1000 vezérlőegység használata, amellyel már az alap akkumulátorból is akár 19 kW csúcsteljesítmény nyerhető ki. Ez egyértelműen azoknak a motorosoknak szól, akik a végletekig szeretnék kihasználni a motor potenciálját.
Összességében elmondható, hogy a 2025-ös Sur-Ron Ultra Bee nemcsak a korábbi modellek erényeit örökíti tovább, hanem jól átgondolt fejlesztéseivel új szintre emeli a terepmotorozás élményét. Az akkumulátor megnövelt kapacitása, a finomhangolt felfüggesztés és az átdolgozott kezelőszervek révén a motorosok még extrémebb körülmények között is számíthatnak a stabil teljesítményre. Akár technikás ösvényeken, akár hosszabb enduró túrákon, az Ultra Bee magabiztosan helyt fog állni, és sokoldalúságával egyértelműen kiemelkedik majd a mezőnyből. Piacra dobása idén tavasszal várható.